ارسال سفارشات بالاتر از ۵۰۰ هزار تومان رایگان است!

انحرافات جنسیبهداشت عمومی
موضوعات داغ

اختلالات تمایل جنسی در آقایان

قسمت اول: کاهش میل جنسی

اختلالات تمایل جنسی در آقایان

تمایل جنسی به مجموعه‌ خیالبافی و خواب‌ های جنسی و تاثیر پذیری از عوامل محرک درونی و محیطی برای رفتار جنسی گفته می‌ شود. اختلالات تمایل جنسی در آقایان، انحرافاتی است که به دلایل مختلف در این مجموعه رفتارها بوجود می‌آید.

کاهش میل جنسی از مهم‌ترین اختلالات تمایل جنسی در آقایان

در این موارد فرد با شکایت کاهش یا فقدان میل و انگیزه جنسی برای داشتن رابطه جنسی، به پزشک مراجعه می‌ نماید. این مشکل گاهی به صورت حاد و گاهی تدریجی و طی ماه‌ ها و سال‌ ها، ایجاد میشود. کاهش میل جنسی جزو اختلالات جنسی محسوب میشود و باید ریشه یابی و درمان شود.

تقسیم بندی علل کاهش میل جنسی آقایان

علت کاهش میل جنسی در مردان را میتوان به دو گروه اصلی زیر تقسیم بندی نمود.
1- علل جسمی
2- علل عاطفی و روانی

از علل شایع کاهش یا فقدان میل جنسی، میتوان به افسردگی، اضطراب و استرس، اختلاف با همسر، اشاره نمود. مصرف برخی داروها، الکل و مواد مخدر و برخی اختلالات هورمونی (مانند کم‌کاری تیروئید و افزایش هورمون پرولاکتین) نیز در کاهش این میل موثرند. همچنین بیماری‌‌های سیستمیک مانند نارسایی کبد یا کلیه یا قلب یا دیابت، می‌‌توانند باعث کاهش تمایلات جنسی گردند. و سلامت جنسی فرد را به خطر اندازند.

در بررسی اولیه نیاز به انجام معاینه صفات ثانویه جنسی و رویش موهای بدن و اندازه بیضه‌‌ها و آلت و بزرگی پستان‌‌ها می‌باشد. سپس آزمایش‌های مورد نیاز که بررسی تکمیلی هورمونی نیز جزیی از آنهاست ، درخواست می‌گردد. و پس از آن درمان طبق صلاحدید پزشک آغاز می‌شود.

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
enemad-logo