ارسال سفارشات بالاتر از ۵۰۰ هزار تومان رایگان است!

سبک زندگی
موضوعات داغ

نقش ورزش در عملکرد جنسی

افزایش گردش خون، مهمترین عامل افزایش میل جنسی!

نکات برگزیده مطلب
  • نقش ورزش در عملکرد جنسی زن و مرد : افزایش گردش خون، مهمترین عامل افزایش میل جنسی!

نقش ورزش در میزان تولید تستوسترون بدن:

اگر میزان تستوسترون بدن شما افزایش یابد قطعا قوای جنسی و تمایل به برقراری در رابطه جنسی شما هم افزایش خواهد داشت. نقش ورزش در عملکرد جنسی زوجین، با تاثیر فعالیت فیزیکی در تولید تستوسترون قابل توضیح است . تمایل بسیاری از زوج­‌ها به برقراری جنسی به مرور زمان کمتر میشود. با افزایش سن و تحلیل بدن، شاهد کاهش قوای جنسی در مرد و زن خواهیم بود.

برای درمان این اختلالات و تقویت قوای جنسی، راه­‌های زیادی وجود دارد. یکی از این راهکار‌ها افزایش سطح تستسترون بدن است. برای افزایش سطح تستسترون شما دو راه پیش رو دارید. یا این هورمون را به بدن خود اضافه کنید. یا بدن را مجاب به تولید بیشتر این هورمون کنید. برای روش اول بایستی به پزشک مراجعه کنید. در صورت صلاحدید، پزشک این هورمون را در قالب داروی تزریقی، قرص یا شیاف برای شما تجویز میکند. برای دومین روش جهت تقویت بدن، شما باید بجای مراجعه به پزشک، با انجام منظم و مداوم ورزش، سطح تستسترون بدن خود را افزایش دهید.

فعالیت فیزیکی، مخصوصا تمرینات قدرتی، می‌تواند سطح تستوسترون بدن و در نتیجه میل جنسی انسان را افزایش دهد. با این حال ورزش بیش از حد، باعث کاهش تستوسترون و ایجاد تاثیر معکوس خواهدشد. مطابق تحقیقات جدید آقایانی که به صورت مرتب ورزش‌های با شدت بالا انجام می‌دهند، میل جنسی پایین‌تری دارند. در حالی که این نگرانی بالقوه برای ورزشکاران حرفه‌ای و یا دیگر کسانی که بدون ریکاوری مناسب، بیش از حد به خود فشار می‌آورند وجود دارد. اما بسیاری از ما نباید نگرانش باشیم. واقعیت این است که ورزش نقش کلیدی در عملکرد جنسی ما دارد.

در مورد تاثیر رابطه جنسی بر ورزش، مدت‌ها این نظریه تحمیل شده بود: رابطه جنسی قبل از یک رقابت ورزشی باعث کاهش سرسختی و قدرت ورزشکار می‌شود.

تاثیر رابطه جنسی پیش از مسابقات ورزشی:

اما نتیجه تحقیقات جدید دانشمندان این فرضیه را رد میکند. در یک تحقیق اخیر روی ورزشکاران مرد، محققان به بررسی عملکرد ورزشی آن‌ها یک روز پس از رابطه جنسی با همسرانشان پرداختند. سپس همین آزمایش را شش روز پس از رابطه جنسی تکرار کردند. بین یک روز و شش روز فاصله، هیچگونه تفاوتی وجود نداشت.

محققان، داشتن رابطه جنسی تا دو ساعت قبل از فعالیت ورزشی را بدون مشکل می‌دانند. البته به شرط آن‌که رابطه مذکور، روی کمبود خواب ورزشکار، تاثیر نگذارد. حتی گفته می‌شود رابطه جنسی با ایجاد آرامش ذهنی به فرد، باعث عملکرد بهتر او نیز می‌شود.

مقاله تغییرات بدن در رابطه جنسی، چرخه پاسخ جنسی بدن در طول یک رابطه جنسی را تشریح میکند.

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
enemad-logo